Памер шрыфту: А А А
Колеравая схема: ц ц
Зачыніць версію для слабых на зрок

16 жніўня - Дзень здаровага харчавання

На працягу ўсёй гісторыі людзі надавалі сілкаванню адменнае значэнне, бо яно ў значнай ступені вызначае не толькі саму магчымасць існаванне чалавека, але і працяг роду. За апошняе дзесяцігоддзе адбыліся значныя змены ў ладзе жыцця насельніцтва, выкліканыя развіццём тэхналогій, якія пацягнулі за сабой і ператварэнні ў сілкаванні чалавека. На жаль, гэтыя змены не заўсёды дадатныя. Рацыён большасці сталага насельніцтва Рэспублікі Беларусь не адпавядае прынцыпам здаровага харчавання з-за спажывання харчовых прадуктаў, што змяшчаюць вялікую колькасць тлушчу жывёльнага паходжання і простых вугляводаў (цукраў), нястачы ў рацыёне гародніны і садавіны, рыбы і морапрадуктаў, што прыводзіць да ўзросту надмернай масы цела і затлусцення, павялічваючы рызыку развіцця цукровага дыябету 2-га тыпу, захворванняў сэрцава-судзіннай сістэмы і іншых хранічных неінфекцыйных захворванняў.

Апроч незбалансаванага рацыёну ёсць тэндэнцыя да зніжэння фізічнай актыўнасці насельніцтва, вядзення маларухомага ладу жыцця, выкліканая шырокім выкарыстаннем побытавых прылад, якія дазваляюць палегчыць хатнюю працу, наяўнасцю аўтатранспарту і вольным часам, які часцяком складаецца ў праглядзе фільмаў і тэлеперадач, а таксама інфармацыйных стужак у сацыяльных сетках.

Усе вышэйпералічаныя фактары з'яўляюцца прычынамі непрацаздольнасці і заўчаснай смяротнасці насельніцтва.
Экспертамі Сусветнай арганізацыі аховы здароўя былі распрацаваны прынцыпы здаровага харчавання, пільнуючыся якіх можна ўнікнуць многіх неінфекцыйных захворванняў.

  1. Скарыстайце ў сваім рацыёне размаітыя прадукты расліннага, а не жывёльнага паходжання. Цягам дня трэба ўжываць не менш 500 грамаў рознай садавіны і гародніны, пры гэтым пажадана ўжываць прадукты, характэрныя для вашай мясцовасці.
  2. У штодзённым рацыёне абавязковая наяўнасць малака і малочных прадуктаў з нізкім зместам тлушчу, солі і цукру.
  3. Абмяжуйце спажыванне солі. Рэкамендаваная колькасць – не больш за адну чайную лыжку ў дзень. Пры гэтым улічвайце, што такія прадукты як сыр, кілбасныя вырабы ўтрымваюць вялікую колькасць солі. Пры гатаванні страў у хатніх умовах скарыстайце ёдаваную соль.
  4. Звядзіце да мінімуму прысмакі, кандытарскія вырабы ў сваім рацыёне.
  5. Немалое значэнне мае і спосаб гатавання ежы. Аддавайце перавагу запяканню, варэнню, гатаванню на пару. Такія спосабы не выклікаюць адукацыю таксічных і канцэрагенных рэчываў, а таксама дазваляюць зменшыць колькасць тлушчу ў гатовых прадуктах.
  6. Не забываем і пра фізічную нагрузку. Яна не толькі захавае масу цела ў рэкамендаваных межах, але і захавае здароўе. Лепшым вынікае лічыць такі выгляд фізічнай актыўнасці, які лёгка ўпісваецца ў распарадак дня і можа падтрымвацца на працягу многіх гадоў.

Сілкаванне з'яўляецца адным з найважных фактараў у прафілактыцы захворванняў, захаванні здароўя і падвышэнні працаздольнасці. Выконвайце гэтыя правілы і бывайце здаровы!

Абярыце некалькі лекавых сродкаў і мы дапаможам знайсці іх у адной аптэцы

Пошук выбраных лекавых сродкаў у адной аптэцы

Усіх выбраных лекаў няма ў адной аптэцы. Паменшыце колькасць прэпаратаў і мы прапануем прыдатныя аптэкі

Шаноўныя карыстальнікі! Удакладняйце наяўнасць і цану званком у аптэку. Карыстальніцкае пагадненне і правілы рэзервавання.

Шаноўныя карыстальнікі! Удакладняйце наяўнасць і цану званком у аптэку. Карыстальніцкае пагадненне і правілы рэзервавання.