Памер шрыфту: А А А
Колеравая схема: ц ц
Зачыніць версію для слабых на зрок

15 жніўня - Дзень здаровага харчавання

Якасць працы імунітэту напрамую залежыць ад збалансаванасці штодзённага рацыёну харчавання: паступлення амінакіслот, неабходных для сінтэзу бялкоў, тлушчаў і вугляводаў, каб забяспечваць арганізм энергіяй; вітамінаў і мінералаў, якія ўдзельнічаюць у сінтэзе бялковых структур. Бялковая недастатковасць пазбаўляе імунную сістэму амінакіслот, неабходных для абнаўлення клетак і сінтэзу розных імунных субстанцый.

Якія мінеральныя рэчывы і вітаміны неабходны для падтрымання імунітэту?

  • Селен. Выконвае антыаксідантныя функцыі, аберагаючы клеткавыя мембраны. Крыніцы селену: рыба, мяса, трава, арэхі.
  • Цынк. Неабходны для аптымальнага функцыянавання імуннай сістэмы. Яго недахоп прыводзіць да зніжэння функцыянальнай актыўнасці тымусу, інтэнсіўнасці праліферацыі Т-лімфацытаў. Крыніцы цынку: морапрадукты (вустрыцы), збожжа злакавых, мяса, арэхі (кедравыя).
  • Медзь. Спрыяе прадухіленні развіцця запаленчага працэсу. Пры дэфіцыце медзі зніжаецца колькасць клетак імуннай сістэмы (лімфацытаў, макрофагов). Крыніцы медзі: печань, морапрадукты, бабовыя, прадукты з мукі грубага памолу.
  • Жалеза. Недастатковае ўтрыманне жалеза ў рацыёне і / або яго дрэннае засваенне можа прывесці да развіцця жалезадэфіцытнай анеміі, зніжэння ўстойлівасці арганізма да ўзбуджальнікаў інфекцыйных захворванняў, пагаршэння памяці і разумовай працаздольнасці.
  • Вітамін А. Недахоп прыводзіць перш за ўсё да пагаршэння функцыянавання клеткавага імунітэту. Пры доўгім дэфіцыце вітаміна пагаршаецца праца і гумаральнага імунітэту. Крыніцы вітаміна А: рыбін тлушч, печань, сметанковае масла, яечныя жаўткі, сліўкі, суцэльнае малако.
  • Вітамін Е. Валодае высокай антіоксідантнай здольнасцю: тармозіць перакіснае акісленне тлустых кіслот, якія ўваходзяць у склад клеткавых мембран. Спажыванне вітаміна ў неабходным арганізму колькасці павышае ахоўныя яго сілы пры інфекцыйных захворваннях. Крыніцы вітаміна Е: алей зародкаў пшаніцы, соевы алей, кукурузнае алей, пшанічныя і кукурузныя праросткі, соя, гарох лусканы.
  • Вітамін С. Дзейнічае не толькі як антыаксідант, але і абараняе іншыя антыаксіданты (вітамін Е і бэта-каратын) ад разбурэння. Паляпшае працу імуннай сістэмы, неабходны для функцыянавання імунных клетак. Крыніцы вітаміна C: плён шыпшынніка, абляпіха, чорная парэчка, рабіна, чырвоны перац.

Будзьце здаровыя! Моцнага вам імунітэту!

Па матэрыялах інтэрнэт-парталу "Здаровыя людзі»

Абярыце некалькі лекавых сродкаў і мы дапаможам знайсці іх у адной аптэцы

Пошук выбраных лекавых сродкаў у адной аптэцы

Усіх выбраных лекаў няма ў адной аптэцы. Паменшыце колькасць прэпаратаў і мы прапануем прыдатныя аптэкі

Шаноўныя карыстальнікі! Звесткі пра наяўнасць лекаў у аптэках абнаўляюцца 1 раз на гадзіну і носяць выключна інфармацыйны характар, не з'яўляюцца вычэрпнымі і не з'яўляюцца гарантыяй наяўнасці лекаў пры наведванні аптэкі. Абавязкова ўдакладняйце наяўнасць і цану званком у аптэку. Карыстальніцкае пагадненне і правілы рэзервавання.

Шаноўныя карыстальнікі! Звесткі пра наяўнасць лекаў у аптэках абнаўляюцца 1 раз на гадзіну і носяць выключна інфармацыйны характар, не з'яўляюцца вычэрпнымі і не з'яўляюцца гарантыяй наяўнасці лекаў пры наведванні аптэкі. Абавязкова ўдакладняйце наяўнасць і цану званком у аптэку. Карыстальніцкае пагадненне і правілы рэзервавання.